Chcete vědět, které související produkty nabídnout zákazníkům při jejich nákupu. Díky analýze jejich chování a prediktivní analytice se to dozvíte.
Zákazník většinou nekupuje jeden jen produkt a příslušenství k němu, jeho nakupování je často ovlivněno i životním stylem. Vezmeme historická data prodejů a na základě korelací mezi produkty a zákazníky určíme, co a s jakou pravděpodobností si zákazník koupí. Všechna tato data vložíme do prediktivního modelu založeného na statistických výpočtech a výsledkem je product recommander, který konkrétnímu zákazníkovi doporučí produkt nebo produkty, které nutně potřebuje nebo mu chybí, a zvýší tak šanci na prodej. Přínosem je pak zvýšení prodejů, posílení vztahů se zákazníkem a vyšší konverzní poměr.
SLOVNÍČEK:
APRIORI – Algoritmus, který se nejčastěji používá k detekci souvislostí mezi produkty.
Analýza nákupního košíku – Analýza, která určí míru vzájemné závislosti prodejů jednotlivých položek. Využívá APRIORI algoritmů.
Next best offer – Systém doporučující zákazníkovi, co si má koupit na základě jeho předchozích nákupů. Předchází mu analýza nákupního košíku.