Data Mind segmentuje v Keboole – Automaticky a rychle

Autor: Jan Matoušek, 26. červenece 2018

Segmentace zákazníků nemusí trvat měsíc. Může trvat pět minut a být zároveň optimalizovaná. Pokud vás zajímá jen výkon segmentace, máte nyní možnost udělat ji jednoduše. Automatizovaná prediktivní segmentace v sobě nese naše zkušenosti s modely, v „instantní“ podobě, ale bez ztráty výkonu.

Keboola

Proč jsme automatizovali naší klíčovou službu?

Segmentace nás baví a jedná se o naší srdcovou záležitost, která tvoří jádro našeho businessu. Pomáhá bez výjimky každé transakčně zaměřené firmě, která má vztah s koncovými zákazníky. Většina segmentací, které vytváříme jsou unikátní – jdou po charakteru zákazníků. Výsledky segmentace obsahují know-how o tom, jaký je život zákazníka s prodávanými výrobky či službou. Pak ale děláme i čistě výkonnostní segmentace, které jsou určeny „jen“ pro optimalizaci nákladů, vyšší konverze a přesnější cílení či návratnost. Právě tady jsme viděli možnost automatizace. 

Poučení nebo konverze 

Po čtrnácti letech vytváření segmentací vidím situaci takto:
Pokud potřebujete zachytit charakter zákazníka, řešením je pro vás segmentace na míru, kdy se s vámi pobavíme o tom, jaké dimenze mají segmenty mít, kde se projevuje charakter zákazníka. Z business workshopů a ze statistické optimalizace pak vzejde model, který vnáší světlo do řízení zákazníků. Pokud takový model chcete, je ideální obrátit se na nás a nechat si udělat vývoj segmentace na míru. 
Pokud ale jdete jen po výkonu a po penězích, máte nyní možnost udělat to jednoduše. Automatizovaná prediktivní segmentace v sobě nese naše zkušenosti s výkonnostními modely, ve zjednodušené a „instantní“ podobě. Obsahuje výběr klíčových proměnných pro výkon modelu, a hlavně statistickou optimalizaci na konverzní výkon, a to na základě vašich dat.

Blackbox nebo ne?

Ve větších klientských projektech se obvykle vyhýbáme označení černá skříňka, a prosazujeme maximální transparentnost postupů. Pochopili jsme ale, že řada klientů žádá rychlou optimalizaci, a podrobnosti „datové vědy“ je nemusí zajímat. Hlavně pro ty je tady Prediktivní RFM segmentace. 

Integrace s Keboolou – Tvorba modelu i skóring v několika minutách

Keboola je unikátní řešení, které integruje spousty datových zdrojů: interní data, marketingové kanály, otevřené zdroje a s trochou nadsázky jakákoli webová data. Keboola vyniká maximálními možnostmi spojovaní dat a příkladnou otevřeností. Keboola má více vrstev, ale kategorie aplikací je ta, kde se data mění v peníze. A u toho rozhodně chceme být. Přenos dat do naší aplikace „Predictive RFM Segmentation“ nemusí trvat déle pár minut času, a stejně tak tvorba modelu a skóring zákazníků. Pro klienta je zjednodušení celkem citelné, protože odpadají exporty, NDA (nic se nepředává), další administrativa, a hlavně dlouhé čekání. Takže win-win, jak to mají markeťáci rádi. 

Zajímají nás jen výstupy, ne vaše reklama 

Pokud je vaše firma zaměřená jen na výsledek, tak my také. Ve výsledku prediktivní segmentace dáváme dvě hodnoty:
To je vše, co potřebujete k jednoduchému řízení přímé komunikace a marketingových kanálů. Nejvýhodnější je použití segmentace zejména u placených marketingových sdělení, jako je remarketing, adresné dopisy a jiné. 

Nejsem v Keboole – co mám dělat 

Pro firmy, kteří ještě nemají Keboolu existují v zásadě dvě cesty. První z jich je do Kebooly přejít. Druhá cesta je tradiční. Mohou poslat data k nám, kde automatická segmentace běží na fyzickém stroji. Výsledky i cena bude stejná, navíc je jen řešení transferů dat. 

Kolik stojí prediktivní segmentace?

Do konce roku 2018 nabízíme prediktivní segmentaci na jeden rok – tedy na 12 měsíčních skóringů včetně optimalizací modelu - za zaváděcí baťovskou cenu 99.000 Kč bez DPH. Ostatní varianty jsou k dispozici na dotaz. Limity pro velikost dat jsou přitom velmi benevolentní. Musíte mít něco mezi deseti tisíci a milionem transakcí za 16 měsíců. Pokud máte transakcí více nebo méně, poradíme si také, ale je to již na telefonát. 

FAQ: Kam mám jít dále? Jak to rozchodím? Máte prezentaci?

Video s prezentací 

Stále s námi? Video je s prezentací je zde. Doporučuji ho zvětšit na plnou obrazovku tlačítkem Fullscreen(f), které vypadá takto [  ] a objeví se po najetí myší na video.
 
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.

DALŠÍ ČLÁNKY