Autor: Jan Matoušek, 26. červenece 2018
Segmentace zákazníků nemusí trvat měsíc. Může trvat pět minut a být zároveň optimalizovaná. Pokud vás zajímá jen výkon segmentace, máte nyní možnost udělat ji jednoduše. Automatizovaná prediktivní segmentace v sobě nese naše zkušenosti s modely, v „instantní“ podobě, ale bez ztráty výkonu.
Proč jsme automatizovali naší klíčovou službu?
Segmentace nás baví a jedná se o naší srdcovou záležitost, která tvoří jádro našeho businessu. Pomáhá bez výjimky každé transakčně zaměřené firmě, která má vztah s koncovými zákazníky. Většina segmentací, které vytváříme jsou unikátní – jdou po charakteru zákazníků. Výsledky segmentace obsahují know-how o tom, jaký je život zákazníka s prodávanými výrobky či službou. Pak ale děláme i čistě výkonnostní segmentace, které jsou určeny „jen“ pro optimalizaci nákladů, vyšší konverze a přesnější cílení či návratnost. Právě tady jsme viděli možnost automatizace.
Poučení nebo konverze
Po čtrnácti letech vytváření segmentací vidím situaci takto:
Pokud potřebujete zachytit charakter zákazníka, řešením je pro vás segmentace na míru, kdy se s vámi pobavíme o tom, jaké dimenze mají segmenty mít, kde se projevuje charakter zákazníka. Z business workshopů a ze statistické optimalizace pak vzejde model, který vnáší světlo do řízení zákazníků. Pokud takový model chcete, je ideální obrátit se na nás a nechat si udělat vývoj segmentace na míru.
Pokud ale jdete jen po výkonu a po penězích, máte nyní možnost udělat to jednoduše. Automatizovaná prediktivní segmentace v sobě nese naše zkušenosti s výkonnostními modely, ve zjednodušené a „instantní“ podobě. Obsahuje výběr klíčových proměnných pro výkon modelu, a hlavně statistickou optimalizaci na konverzní výkon, a to na základě vašich dat.
Blackbox nebo ne?
Ve větších klientských projektech se obvykle vyhýbáme označení černá skříňka, a prosazujeme maximální transparentnost postupů. Pochopili jsme ale, že řada klientů žádá rychlou optimalizaci, a podrobnosti „datové vědy“ je nemusí zajímat. Hlavně pro ty je tady Prediktivní RFM segmentace.
Integrace s Keboolou – Tvorba modelu i skóring v několika minutách
Keboola je unikátní řešení, které integruje spousty datových zdrojů: interní data, marketingové kanály, otevřené zdroje a s trochou nadsázky jakákoli webová data. Keboola vyniká maximálními možnostmi spojovaní dat a příkladnou otevřeností. Keboola má více vrstev, ale kategorie aplikací je ta, kde se data mění v peníze. A u toho rozhodně chceme být. Přenos dat do naší aplikace „Predictive RFM Segmentation“ nemusí trvat déle pár minut času, a stejně tak tvorba modelu a skóring zákazníků. Pro klienta je zjednodušení celkem citelné, protože odpadají exporty, NDA (nic se nepředává), další administrativa, a hlavně dlouhé čekání. Takže win-win, jak to mají markeťáci rádi.
Zajímají nás jen výstupy, ne vaše reklama
Pokud je vaše firma zaměřená jen na výsledek, tak my také. Ve výsledku prediktivní segmentace dáváme dvě hodnoty:
- Pravděpodobnost nákupu v následujících třech měsících a
- Pravděpodobnou budoucí útratu v penězích.
To je vše, co potřebujete k jednoduchému řízení přímé komunikace a marketingových kanálů. Nejvýhodnější je použití segmentace zejména u placených marketingových sdělení, jako je remarketing, adresné dopisy a jiné.
Nejsem v Keboole – co mám dělat
Pro firmy, kteří ještě nemají Keboolu existují v zásadě dvě cesty. První z jich je do Kebooly přejít. Druhá cesta je tradiční. Mohou poslat data k nám, kde automatická segmentace běží na fyzickém stroji. Výsledky i cena bude stejná, navíc je jen řešení transferů dat.
Kolik stojí prediktivní segmentace?
Do konce roku 2018 nabízíme prediktivní segmentaci na jeden rok – tedy na 12 měsíčních skóringů včetně optimalizací modelu - za zaváděcí baťovskou cenu 99.000 Kč bez DPH. Ostatní varianty jsou k dispozici na dotaz. Limity pro velikost dat jsou přitom velmi benevolentní. Musíte mít něco mezi deseti tisíci a milionem transakcí za 16 měsíců. Pokud máte transakcí více nebo méně, poradíme si také, ale je to již na telefonát.
FAQ: Kam mám jít dále? Jak to rozchodím? Máte prezentaci?
Video s prezentací
Stále s námi? Video je s prezentací je zde. Doporučuji ho zvětšit na plnou obrazovku tlačítkem Fullscreen(f), které vypadá takto [ ] a objeví se po najetí myší na video.