Zjistěte, zda je nastavení vašeho věrnostního programu efektivní. Řekneme vám, kteří zákazníci jsou ti věrní, a jak podpořit jejich loajalitu ještě více.
Spokojený zákazník by měl být v hodnotách společnosti na prvním místě, protože jen spokojený zákazník se vrací a nakupuje. V nabitém konkurenčním prostředí je zásadní pravidelně podporovat loajalitu svých zákazníků. Známým strategickým nástrojem ve světě retailu jsou věrnostní programy. Nejčastější formou věrnostních programů na českém trhu jsou věrnostní kartičky a sbírání bodů. Ne vždy a ne pro každého zákazníka je tato forma motivující. Dnešním trendem jsou například prioritizace zákazníka a to i za menší měsíční poplatek. Pokud věrnostní program již máte, je vhodné ho po určitém časovém období nejdříve zhodnotit a poté optimalizovat. Pokud ne, rádi Vám s jeho tvorbou pomůžeme. Zaměřujeme se na finanční návratnost a datovou využitelnost věrnostních programů, měříme dopady věrnostní mechaniky.
SLOVNÍČEK:
Věrnostní program – Prostředek k upevňování vztahu se zákazníky.
Retention rate – Míra retence zákazník. Kolik zákazníků zůstává i nadále zákazníky dané společnosti.
Churn rate – Procento zákazníků, kteří od společnosti odchází.
NPS – Jednotná metodologie měření zákaznické spokojenosti.