Potřebujete rychlou segmentaci zákazníků orientovanou na výkon. Řekneme Vám, na které zákazníky se při svých kampaních máte zaměřit.
Pokud nepotřebujete znát charakter svých zákazníků do detailu, je pro Vás vhodná prediktivní RFM segmentace. Jedná se o prediktivní model, který dokáže na základě transakčních dat oddělit dobré zákazníky od průměrných, a ty zase od těch neaktivních. Zkratka RFM znamená recency (“čerstvost”), frequency (“frekvence“) a monetary (“peněžní hodnota transakce“). Model rovněž umí na základě minulých transakcí (nákupů) předpovědět pravděpodobnost a peněžní hodnotu budoucího nákupu zákazníků v příštích 3 měsících.
Každý model je nejdříve optimalizován na základě korelací v datech. Takovýto model je posléze aplikován na Vaše data, čímž se vypočte pravděpodobnost budoucího nákupu a budoucí peněžní hodnota zákazníka.
Modely tohoto typu jsou těmi nejčastěji používanými, a také nejužitečnějšími pro přímý marketing (ať již digitální či tradiční), CRM a zákaznický servis. Výhodou je rychlost zpracování, minimální náklady na implementaci a automatizované zpracování.
Na závěr dobrá zpráva. Model máme plně automatizovaný, a jeho výsledky si můžete užívat už za 5 minut. V prostředí Keboola, nebo on-premise stačí jen zmáčknout knoflík.
SLOVNÍČEK:
RFM Segmentace (Recency, Frequency, Monetary) – Hodnotový pohled na segmenty z hlediska počtu nákupů (frequency), peněžní hodnoty (monetary) a doby od posledního nákupu (recency). Jedná se o jednoduchou segmentaci, která však může být velmi účinná.
Segmentace zákazníků – Nalezení vnitřně konzistentních skupin podobných zákazníků.
Seskupovací (clusterová) analýza – Statistická technika určená ke sdružování prvků na základě blízkosti či podobnosti. Používá se v technických oborech i v marketingu pro získání přehledu nad populací.