Začněte s datovou analytikou. Zvyšte své tržby i zisky. Mějte svá data pohromadě, v dobré kvalitě a přehledně.
Nedílnou součástí úspěšného businessu je dnes bezesporu i analýza firemních a zákaznických dat.
V dnešní době všechny firmy disponují ohromným množstvím dat, ať už se jedná o data z interních systémů, zákaznická data, data ze sociálních sítí nebo ta veřejně dostupná. Zásadním přínosem, a hlavně konkurenční nutností, je mít přehled o tom, co se ve Vaší firmě děje v reálném čase, a vědět kdo jsou Vaši zákazníci.
Z hlediska fungování firmy a nastavení budoucí strategie je nutné porozumět tomu, jak se firma vyvíjí, zda vydělává, na čem vydělává, kam směřuje, zda jsou vhodně nastaveny firemní procesy, apod. Díky analýze dat např. z účetnictví, z výroby nebo jiných interních systémů můžete optimalizovat firemní procesy tak, aby byly celkově jednodušší a efektivnější. Tedy i méně nákladné. Důležité je propojit všechna dostupná data a neanalyzovat každou oblast zvlášť. Máme na mysli např. optimalizaci skladových zásob, automatickou cenotvorbu nebo optimalizaci výrobních procesů.
Z hlediska prodejů je zase důležité znát detailně chování zákazníků, mít přehled o trhu a vědět, na jaké skupiny zákazníků cílit. Ve spojení s transakčními daty je pak možné zjistit, jaké produkty kterým zákazníkům nabízet, kteří zákazníci a s jakou pravděpodobností u Vás nakoupí, jak s nimi co nejefektivněji komunikovat a jak je odměňovat tak, aby byla ještě více posílena jejich loajalita. Celý tento proces vede ke zvýšení zisků, ke zvýšení návratnosti investic a větší spokojenosti zákazníků. Využít můžete např. prediktivní segmentaci zákazníků, analýzu nákupního košíku (next best offer analýzu).