Zjistěte charakter a potřeby zákazníků, kteří u Vás opravdu nakoupí. Zvyšte konverze a návratnost marketingových investic díky data science modelům.
Propensity-to-buy modely jsou výkonnostní disciplína, jejímž výsledkem je identifikace zákazníků, u kterých existuje pětkrát až padesátkrát vyšší pravděpodobnost nákupu, než je průměr.
Historická data prozradí, co a komu se prodává, jaká je intenzita prodejů, jak se zákazníci před nákupem chovají. Prediktory proženeme machine learning algoritmy a identifikujeme základní charakteristiky a míru jejich vlivu na pravděpodobnost nákupu. Díky tomu budeme znát zákazníky s vyšší pravděpodobností nákupu, a jejich charakteristické rysy. U nových zákazníků se schodnými rysy, tzn. mají vysokou afinitu (pravděpodobnost) k nákupu, zaměříme různé cross-sellové a up-sellové kampaně. Přínosem je zvýšení prodejů, posílení vztahů se zákazníkem a snížení nákladů na komunikaci. To vede ke zvýšení návratnosti investic, vyššímu konverznímu poměru.
SLOVNÍČEK:
Afinitní model – Model předpovídající pravděpodobnost nákupu konkrétního zboží.
Next best offer model - Soustava modelů nabízejících vždy ten nejvhodnější produkt pro daného zákazníka dle jeho nákupní historie. Souvisí s analýzou nákupního košíku.