Poznejte své zákazníky. Díky segmentaci budete vědět, co kterému zákazníkovi nabídnout, a jak s ním komunikovat.
Zákaznická segmentace v našem podání není jen o tom rozdělit zákazníky do jednotlivých segmentů. Jde o to rozdělit je nejlépe, jak je to možné.
Vaše data proženeme machine learning algoritmy a identifikujeme jednotlivé segmenty Vašich zákazníků. Přidáme k tomu informace z webu, z veřejně dostupných dat nebo sociálních sítí. Výsledkem je detailní popis jednotlivých skupin zákazníků, jejich potřeb a očekávání, díky kterému nastavíme efektivní komunikaci i konkrétní nabídky. Přínosem je zvýšení prodejů, posílení vztahů se zákazníkem, snížení nákladů na komunikaci, zvýšení návratnosti investic, vyšší konverzní poměr.
Zákaznická segmentace je základem pro další fáze pokročilé analytiky.
SLOVNÍČEK:
Behaviorální segmentace – Segmentace zákazníků dle chování. Obvykle se jedná o analýzu nákupů či služeb s cílem podchytit jednotlivé typy chování zákazníků, které odpovídají jejich odlišným potřebám a životnímu stylu.
Lifestylová segmentace – Segmentace dle životního stylu. Obvykle je uskutečňována z dat marketingového výzkumu. Zabývá se životním stylem, psychografií a nákupním chováním.
RFM Segmentace (Recency, Frequency, Monetary) – Hodnotový pohled na segmenty z hlediska počtu nákupů (frequency), peněžní hodnoty (monetary) a doby od posledního nákupu (recency). Jedná se o jednoduchou segmentaci, která však může být velmi účinná.
Segmentace zákazníků – Nalezení vnitřně konzistentních skupin podobných zákazníků.
Seskupovací (clusterová) analýza – statistická technika určená ke sdružování prvků na základě blízkosti či podobnosti. Používá se v technických oborech i v marketingu pro získání přehledu nad populací.